ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
Νέα Ιωνία, 28.11.2020
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την έναρξή της Ελληνικής Επανάστασης και μία συζήτηση στο πλαίσιο του Λογοτεχνικού εργαστηρίου, οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας αποφασίσαμε να σας στείλουμε την παρούσα επιστολή, για να μοιραστούμε μία ιδέα.
Αρχικά, η συζήτηση αφορούσε τη σχέση του σύγχρονου Έλληνα με το ιστορικό του παρελθόν αλλά και ιδιαίτερα με την σύγχρονη ιστορία. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι συχνά οι Έλληνες, αν και είμαστε υπερήφανοι για τον ελληνική επανάσταση και τον Αγώνα των προγόνων μας για την ελευθερία, δεν έχουμε αναπτύξει μία ουσιαστική - βιωματική σχέση με τα γεγονότα και τα πρόσωπα. Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι δεν έχουν επισκεφτεί ποτέ τα μέρη που αποτέλεσαν το πεδίο των μαχών ή μνημεία των αγωνιστών, δεν γνωρίζουν την προσφορά – όχι μόνο των οπλαρχηγών – αλλά και απλών πολιτών, φιλελλήνων, ομογενών και άλλων προσώπων και συνεπώς δεν μπορούν να κατανοήσουν σε βάθος τη σπουδαιότητα όσων με αυταπάρνηση, αυτοθυσία και θάρρος συμμετείχαν στον Αγώνα. Μπορεί, βέβαια, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας – εν μέρει και στη Λογοτεχνία – ή με αφορμή τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου, να γίνεται αναφορά σε αυτούς, η οποία, ωστόσο, είναι αποσπασματική. Συμπεράναμε, λοιπόν, ότι ο καλύτερος τρόπος είναι η άμεση επαφή και η συμμετοχή.
Σας καταθέτουμε την ιδέα μας με την ελπίδα να την εξετάσετε. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο σχολείων που σε συνεργασία με τα μουσεία και τους τοπικούς Δήμους ή και άλλους οργανισμούς και φορείς, μπορούν να δημιουργήσουν εικονικές περιηγήσεις σε μέρη των μαχών. Με τη βοήθεια των καθηγητών τους και όσων ιστορικών επιθυμούν να συνδράμουν, μπορούν να ξεναγηθούν στο χώρο που αποτέλεσε θέατρο των συγκρούσεων και να παρέχουν παράλληλα όλες τις σχετικές ιστορικές πληροφορίες, επενδύοντας ηχητικά τα βίντεο. Πολλά από αυτά τα μέρη θα έχουν αλλάξει και άλλα θα είναι αναλλοίωτα, κάπου θα έχουν ανεγερθεί μνημεία και άλλα θα έχουν μετατραπεί σε αστικά τοπία. Η τεχνολογία δίνει σήμερα άπειρες δυνατότητες, ενώ υπάρχει ήδη ψηφιοποιημένο υλικό και φυσικά πλήθος μαθητών και εκπαιδευτικών που με χαρά θα το εμπλουτίσουν. Όταν κανείς διαβάζει για το μέρος όπου κηρύχθηκε η Επανάσταση ή για τις Εθνοσυνελεύσεις, για τις μάχες και για την πρώτη Πρωτεύουσα δημιουργεί εικόνες στο μυαλό του. Η ύπαρξη πολυτροπικών κειμένων – που θα έχουν δημιουργηθεί με τη συνδρομή των ίδιων των μαθητών– θα ενισχύσει τη βιωματική μάθηση . Παράλληλα, το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε Έλληνα που προσπαθεί να μάθει περισσότερα και να αποκτήσει μία άμεση σχέση με το παρελθόν του.
Γνωρίζοντας το ενδιαφέρον σας για τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης, είμαστε βέβαιοι ότι θα εξετάσετε την πρότασή μας. Ευχόμαστε η επέτειος των 200 ετών να είναι μία αρχή για την ανάπτυξη μίας ουσιαστικής σχέσης όλων των μαθητών με την Ιστορία τους και η ιδέα μας να συμβάλει θετικά σε αυτό.
Με εκτίμηση,
Μαρία Καπίρη – μαθήτρια του 6ου Γυμνασίου και μέλος του Λογοτεχνικού Εργαστηρίου.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ. ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΙΣΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ. ΣΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΥΝΟΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΉ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ, ΑΥΤΟΙ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ.
Μ.Π.